Kadra

Kamil Nosal – gitara

Przygodę z gitarą rozpoczął w wieku 11 lat. Przez 6 lat uczęszczał do Ogniska muzycznego w Pszczynie, do klasy Sylwii Wituły oraz Jacka Rogalskiego. Następie uczył się pod okiem Mirosława Franczaka.

Jest absolwentem wydziału Artystycznego Uniwersytety Śląskiego w Cieszynie. Grę gitarową szkolił tam w klasie Tomasza Spalińskiego – Stypendysty Ministerstwa Kultury i Sztuki. Kamil czerpie wielką radość z pracy z dziećmi – jest Mentorem w Naturalnej Szkole Bukowy Dom. Prywatnie chodzi boso (czasem biega) kocha przyrodę, gotuje wegańskie potrawy i rozkoszuje się życiem.

Maria Misiarz – wiolonczela

Maria Misiarz – wiolonczela

Edukację muzyczną rozpoczęła w tyskiej Szkole Muzycznej od nauki gry na fortepianie. Na wiolonczeli zaczęła grać w wieku 10 lat. Naukę kontynuowała w Szkole Muzycznej II stopnia w Katowicach, a następnie w katowickiej Akademii Muzycznej. W 2010 roku uzyskała dyplom w klasie wiolonczeli prowadzona przez adt Piotra Janosika i asyst. Natalię Kurzac. Interesując się historycznymi praktykami wykonawczymi podjęła studia w klasie wiolonczeli barokowej wykł. Jarosława Thiela w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, a następnie w klasie mgr Marka Caudle’a w Akademii Muzycznej w Katowicach, gdzie w  2013 roku uzyskała kolejny dyplom.

Uczestniczyła w licznych kursach solowych, kameralnych oraz orkiestrowych w Polsce i za granicą. Podczas lekcji mistrzowskich doskonaliła warsztat pod okiem takich wiolonczelistów jak Phoebe Carrai, Kristin von der Goltz, Balázs Máté, Alison McGillivray czy Markus Möllenbeck. Odbyła kilkuletni staż orkiestrowy w Theresia Youth Baroque Orchestra oraz w Academia Montis Regalis we Włoszech.

Bierze udział w licznych projektach kameralnych i orkiestrowych. Współpracowała między innymi z {oh!} Orkiestrą Historyczną, Arte dei Suonatori, Concerto Polacco, Il Giardino d’Amore.
Współtworzy Trio ohne Worte oraz Amalia String Trio, zespoły specjalizujące się w repertuarze klasycznym wykonywanym na instrumentach historycznych.

Życie muzyczne łączy z pracą pedagogiczną. Od 2012 roku prowadzi zajęcia z wiolonczeli barokowej w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej w Bytomiu.
Obecnie uczestniczy w kursie I stopnia nauczania gry na wiolonczeli metodą Suzuki.

 

 

Małgorzata Nieskurska – skrzypce

Swoją przygodę ze skrzypcami rozpoczęła w wieku 6 lat. Później kontynuowała naukę w Państwowej Podstawowej Szkole Muzycznej i Państwowym Liceum Muzycznym w Krośnie w klasie skrzypiec mgr Jana Rysza i mgr Doroty Pelczar.

Jest absolwentką Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Wydziału Artystyczego w Cieszynie, na kierunku Instrumentalistyka u mgr Krzysztofa Durlowa oraz prof. Hilarego Drozda. W 2012 ukończyła Akademię Muzyczną w Katowicach – również na kierunku instrumentalnym – w klasie skrzypiec prof. Pawła Puczka i mgr Jacka Siemka.

W latach 2004 – 2005 uczestniczyła w Międzynarodowych Warsztatach Orkiestrowych z Polsko-Niemiecką Młodą Filharmonią Dolny Śląsk , z którą występowała na koncertach w Niemczech. Jako członek tej orkiestry brała również udział w koncercie „Anioły Europy” we Wrocławiu z okazji wejścia Polski do Unii Europejskiej. Występowała jako solistka z Orkiestrą Smyczkową Instytutu Muzyki w Cieszynie. Mimo wielu zajęć znajduje czas, aby występować w duecie skrzypcowym i trio fortepianowym. Wykonuje muzykę dawną w duecie z organami.

Od roku 2005 brała udział w Międzynarodowych Warsztatach Skrzypcowych Suzuki organizowanych przez Szkołę Suzuki w Tychach, poznając gruntownie Metodę Suzuki.

Latem 2007 roku rozpoczęła Kurs Nauczania Metodą Suzuki dla Nauczycieli Skrzypiec organizowany przez Centrum Rozwoju Uzdolnień Metodą Suzuki w Warszawie. Obecnie jest Nauczycielem Suzuki z IV stopniem ESA. Pierwsze trzy stopnie kończyła pod okiem Tove Detrekoy i Anny Podhajskiej w Polsce. W roku 2015 ukończyła kurs IV stopnia pod okiem Jana Matthiesena w Danii.

Elżbieta Węgrzyn – skrzypce

Urodziła sie w Krośnie. Tam rozpoczęła naukę gry na skrzypcach. Liceum Muzyczne ukończyła w Krakowie w klasie prof. Antoniego Cofalika a następnie pozostawała pod opieką artystyczną prof. Kaji Danczowskiej jako studentka Akademii Muzycznej w Krakowie.

Wiele podrózowała w tym czasie koncertując po Europie i Japonii z orkiestrami: Capella Cracoviensis, Sinfonietta Cracovia oraz z Radiową Orkiestrą Symfoniczną. Prowadziła również intensywną działalność popularyzującą muzykę, spotykając się z uczniami kilkuset szkół w Polsce południowej.

W 1999 rozpoczęła pracę w Zespole Szkół Muzycznych w Tychach jako nauczyciel gry na skrzypcach. W ten sposób spełniło się jej wielkie marzenie, aby zostać nauczycielem, które towarzyszyło jej od dzieciństwa. W 2002 roku wzięła udział w kursie dla nauczycieli metodą Suzuki oraz przyjęła pierwszych małych uczniów.

Obecnie jest posiadaczem wszystkich pięciu stopni Europejskiego Stowarzyszenia Suzuki (ESA). Dnia 18 kwietnia 2014 roku uzyskała tytuł Teacher Trainer przy European Suzuki Association i tym samym będzie kształcić kolejne pokolenia nauczycieli skrzypiec Metodą Suzuki.

Dnia 16 lipca 2014 w Paryżu zdała egzaminy w zakresie gry na altówce I, II i III stopnia, stając się tym samym jedynym Nauczycielem Suzuki gry na altówce w Polsce.